Artidea nedir?

1 ölçek hayal gücü, 1 ölçek modern görüş, 1 ölçek estetik anlayış, 1 ölçek tecrübe. Tüm malzemeleri aynı kabın içerisinde karıştırın, fırına verin. Fırının meşguliyetine göre kendi belirleyeceğiniz bir tarihte tekrar kontrol edin. Artidea'nız hazır.
Ürün Tasarımı
 

Ambalaj tasarımı ürünün kimi zaman önüne geçen, rafta rakipleri arasından sıyrılmasını sağlayan, kısacası onu var eden kıyafeti gibidir. Bir ambalaj ne kadar başarılı tasarlanırsa, hedef kitlesini de aynı oranda kendisine çeker.

Ambalajın temel sebebi her ne kadar ürünü dış etkilerden korumak, onu taze olarak saklamak olsa da, rekabet pazarında ambalajlar tasarımla buluşarak reklam ve pazarlama aracına dönüşür. Ambalaj; ürünü, zedelenmelere, çarpmalara, ıslanmalara ve düşmelere karşı etkilerden korurken aynı zamanda tasarımıyla içerisindeki ürünün varlığını tanıtır, ben buradayım demesini sağlar.

Ürünü konuşturan şey ambalaj tasarımı olduğu için bu noktada tasarımcının yenilikçi ve doğru fikirlerle dolu olması gerekir. Bugüne kadar ARTide Tasarım olarak ambalaj tasarımlarında ürünü ön plana çıkararak, kişilerin algıda seçicilik yapmasına sebep olacak şekilde dikkat çekici, rakip ürünlerin önüne geçecek tasarımlar yapmaya çalıştık. Bunları yaparken ürünün özelliklerini, tarihçesini, müşteri profilini ve rakiplerini iyi araştırmak gerekir. Ancak böyle bir araştırmadan sonda sağlıklı ve başarılı bir ambalaj tasarımı üretilebilir.

Ambalaj tasarımında en önemli unsurlardan biri de renk seçimidir. Potansiyel alıcıya yönelik duyguları harekete geçirecek renklerin seçilmesi, satın almaya yönlendirmek için renk analizi yapılması tasarımı başarılı kılacaktır. Kullanılan renkler ambalajı canlı, neşeli, sıcak ve enerjik gösterebilirken soğuk, negatif, kötü duygular yaratacak şekilde de gösterebilir. Bu nedenle ambalaj tasarımında kullanılan görseller, desenler, yazı tipi ve en önemlisi renkler hedef kitleye göre doğru seçilmeli, uygun bir şekilde tasarımla birleştirilmelidir.

Araştırmalara göre tüketicinin ürünle göz göze gelip almaya karar vermek için geçirdiği süre 3sn, bu kısa süre içinde müşteriyle duygusal bağ kurup sizi tercih etmesini sağlamak, işte bu doğru bir ambalaj tasarımının gücünü gösterir.